5 клас ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я ІНДИВІДУАЛЬНЕ НАВЧАННЯ

 

28.04.2022
Тема: Безпека надворі.
1.Перегляньте відео https://www.youtube.com/watch?v=QEeFmwKzZQk
Домашнє завдання. Опрацювати §27 с.140-144 підручника. Склади 3 правила, що допоможуть убезпечитися від небезпек надворі,  записати їх у робочому зошиті. 
21.04.2022
Тема: Безпека в побуті. Ризики побутового травмування, телефонного та телевізійного шахрайства, проникнення в оселю зловмисників. Інформаційна безпека в Інтернеті.
1.Перегляньте відео-урок. https://www.youtube.com/watch?v=e6WWTuxTOAw
2. Робота з підручником сторінка 137-139 (переглянути малюнки)
14.04.2022
Тема: Способи гасіння невеликих пожеж. Особливості гасіння електроприладів. Захист органів дихання під час пожежі.
1. Перегляньте презентацію https://ppt-online.org/186056
2. Із презентації запишіть два прислів'я про пожежу.
3. Розгляньте малюнок
Домашнє завдання
1.Переглянути параграф 25 сторінка 131 
07.04.2022
Тема: Пожежна безпека. Евакуація з приміщення.
1. Опрацюйте матеріал
1. Правила евакуації з приміщення школи
   Пожежа була і є найнебезпечнішим стихійним лихом. Внаслідок пожеж гине та страждає значна кількість людей. Хотілося б звернути вашу увагу на банальні, але водночас необхідні знання правил пожежної безпеки. Бо, як відомо, найкращий спосіб захиститися від пожежі – не спричинити її.
Як діяти учням та вчителям у разі пожежі в школі
- Негайно повідомити про пожежу в пожежну охорону, зачинити двері у класі, де горить. Якщо побачите охоплене вогнем приміщення, не намагайтеся увійти в нього.
- Повідомити про пожежу дирекцію школи, вжити належних заходів щодо евакуації дітей та людей із приміщення.
- Почувши сигнал тривоги, учні стають біля парт і за вказівкою вчителя залишають по одному клас, останнім іде вчитель із класним журналом. Належить зачинити двері класної кімнати й усі інші двері на шляху евакуації. Усі, кого не було в школі під час сигналу тривоги, повинні негайно йти до місця збору й приєднатися до свого класу чи групи.
- Нікому не можна повертатися в приміщення
- Серед евакуйованих, що зібралися на пункті, проводять перекличку (за класним журналом). 
- Директор школи після сигналу тривоги йде до збірного пункту і там приймає рапорти від усіх підрозділів
- Для дітей із обмеженими можливостями та неврівноваженою психікою повинні бути заздалегідь передбачені спеціальні заходи з евакуації.
- Вже до прибуття пожежної охорони слід знати, де саме, у якому приміщенні пожежа і чи всіх евакуювали. Повинен бути план евакуації зі школи. Начальника прибулого пожежного підрозділу зустрічають, маючи повну інформацію.
Як поводитись під час пожежі в навчальному закладі, коли поруч з учнем нема дорослої людини
Пожежа у твоєму класі, в приміщенні, в якому ти перебуваєш:
   - якщо можеш вийти з класу через двері, рятуйся сам і допоможи іншим;
   - якщо вихід перекрито вогнем, але поряд є зовнішня пожежна драбина, використовуй її;
   - під час пожежі не можна ховатися в глухі кути, під парти, шафи, у коморі тощо;
   - захищай органи дихання і затули щілини під дверима (краще вологими ганчірками);
   - подавай сигнали рятувальникам.
Пожежа в коридорі:
   - перш ніж визирнути в коридор, торкнися тильним боком долоні ручки вхідних дверей. Якщо вона гаряча, не відчиняй – там пожежа;
   - ручка холодна – визирни в коридор. Коли там вогонь або багато диму зачини двері;
  - якщо диму небагато і він іде з низу, це означає, що пожежа – на нижніх поверхах. Не спускайся вниз, зайди в клас, зачини двері, чекай на допомогу рятувальників;
   - якщо неможливо залишити приміщення, а в тебе є мобільний зв’язок, зателефонуй за номером «101», щоб повідомити про себе. Стояти слід у приміщенні з виходом до вікна;
   - якщо пожежа сталася вище поверхом, спускайся вниз сходами, захистивши органи дихання.
2. Переглянути відео.
3. Запам'ятай!



31.03.2022
Тема: Пожежна безпека. Умови і причинивиникнення пожежі.
1.Переглянь відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=23CbwBN4Bac
2. Поглянь на малюнок 1 та 2 



3.Опрацюй матеріал!
  У всіх народів і у всі часи було дбайливе ставлення до вогню. Ще в сиву давнину людина намагалася оволодіти ним,  мріяла стати його господарем.
  І людині це вдалося. Навчившись видобувати вогонь,  люди  почали використовувати його не тільки у побуті: для обігріву, готування їжі, а і в ремеслах: гончарному, ковальному, при добуванні металів та ін. Разом з „прирученим” вогнем з’явився інший, злий і небезпечний, його образ – пожежа. У всі часи люди боролись з пожежами як могли. Але коли утворилась пожежна служба (у нашій країні близько 200 років тому), людям стало набагато спокійніше, тому що з’явились
ті, хто у будь-яку хвилину могли стати на захисті всього живого від страшної
сили вогню.
 Горючі речовини бувають легкозаймисті ( здатні зайнятися від найменшої
іскри, полум’я сірника, нагрітого електроприладу) бензин, спирт, природний газ.
Важкозаймисті – загораються лише під дією сильного вогню чи електричного
розряду              ( волога деревина, цупкі тканини).
Є негорючі(пісок, камінь, вода, металеві конструкції).
Важкогорючі (деякі пластмаси).
Для того, щоб загорітися, не всім речовинам потрібне джерело запалювання. Є
й такі, що загоряються при контакті з іншими ( органічні матеріали: папір, бавовна)
Самозаймисті речовини (займаються від тепла, що виділяється при внутрішніх процесах окиснення (деякі металеві порошки, волога тирса в купах, просочене мастилом ганчір’я).
Домашнє завдання 
1.Прочитай параграф 24 сторінка 127-128
2.Намалюй малюнок на тему "Пожежа у лісі"

24.03.2022

Тема: Спілкування з однолітками.

1.Послухайте таку історію:

Двоє хлопчиків сидять на лаві. Осторонь чоловік читає газету. Один із хлопців каже:

- Вчора моя бабуся казала, щоб я вчився бути ввічливим.

Другий:

- Для того, щоб бути ввічливим, необхідно частіше говорити слова "будь ласка", "прошу", "вибачте".

- А ще при зустрічі потрібно знімати шапку. Це ж сказано у Правилах для учнів.

- Зовсім не важко бути ввічливим. Було б тільки бажання. Я завжди буду ввічливим. А ти?

- Я теж.

У цей час підходить дівчинка з книжкою, хоче сісти біля них, але хлопці розсілися так, що місця на лавці немає. Побачивши, що дівчинка не відходить від лавки, один із хлопців каже:

- Будь ласка, відійди трохи вбік, а то через тебе не видно нічого.

- Пробачте, - сказала дівчинка і відійшла вбік.

- Спасибі, - сказав хлопець і повернувся до друга, щоб продовжити розмову про ввічливість.

Чоловік з газетою піднявся і сказав:

- Сідай, будь ласка, дівчинко. А у вас, хлопці, слова розминаються з ділом.Хлопчики здивовано подивилися один на одного.

- Чому так сказав чоловік хлопцям?

- Що повинні були зробити хлопці?

- Давай згадаємо, що таке спілкування?

Спілкування – це обмін думками, враженнями.

- Іноді буває, що хтось недочув чи неправильно зрозумів іншого. Через це можуть виникати непорозуміння, які призводять до неприємностей. На жаль, частою є й інша ситуація – більш “сильні” учні висміюють слабших, дають їм прізвиська, ображають, віднімають гроші.

-   Щоб вистояти у нелегкій ситуації, краще не сприймати образи близько до серця, спробувати знайти однодумців. Найчастіше через деякий час образи припиняються. Але все одно потрібно звернутися по допомогу до батьків, учителів чи шкільного психолога. 

2.Переглянь відео

https://www.youtube.com/watch?v=au6zMAyHHmc

VІІ. Домашнє завдання.

Розглянути параграф підручника 22 сторінка 116

Скласти словесний портрет ідеального друга  та записати в зошиті.


17.03.2022

Тема: Спілкування і здоров'я. Спілкування з дорослими. Повага до батьків!

1. Прочитай!

Спілкування з дорослими – невід'ємна частина життя в будь-якому віці. Це спілкування збагачує досвідом, учить мудрості, від дорослої людини можна отримати пораду  чи допомогу  в  різних  життєвих  ситуаціях. Головна умова при цьому – повага, толерантне ставлення до співрозмовника.

Для того, щоб досягти успіху у спілкуванні з дорослими та членами родини, кожен повинен знати та дотримуватися правил спілкування.

Вас всіх оточують дорослі - це твої мама і тато, брати і сестри, дідусі й бабусі та інші родичі. А ще — твої вчителі і люди, з якими щодня зустрічаєшся: сусіди, знайомі. Стосунки, що склалися в тебе з ними, можуть бути досить тісними чи, навпаки, прохолодними. Вони залежать від  вміння спілкуватися, знань і сили духу. Тому вчитися спілкуватися потрібно із са­мого дитинства.

 Робота з підручником сторінка 114 малюнок 68

Намалюй у зошиті Сонячну систему  і розмісти на орбітах людей, з якими спілкуєшся. Найближче постав тих, з якими в тебе склалися найтісніші стосунки, кому ти довіряєш.

Завжди важливо знати, від кого можна отримати пораду чи допомогу в різних життєвих ситуаціях. Звісно, Ви найперше звернеться до своїх батьків — тата або мами. Але коли їх немає поруч або потрібна порада дорослого щодо стосунків з ними Ви звернетеся до того, кому довіряєте. Це може бути старший брат, сестра, тітка, дядько, бабуся чи дідусь або до  учителя та шкільного психолога.

- Як правильно спілкуватися з дорослими, щоб добре з ними порозумітися?

До дорослих слід звертатися з повагою, обов'язково на Ви, а при зустрічі потрібно привітатися. Коли йдете з дорослими, то слід вітатися з усіма, з ким вітаються дорослі, навіть якщо ви їх не знаєте. Коли дорослі розмовля­ють між собою, не можна втручатися в їхню розмову. Якщо ж треба терміново щось запитати, вибачтеся і попросіть дозволу звернутися. Перш ніж звернутися до людини, треба обміркувати, що саме хочете сказати, щоб не образити її. Коли ви правильно, з повагою звертаєтеся до людини, то і самі заслуговуєте на повагу від неї.

Запиши у зошит 10 ввічливих слів!

Переглянь відео https://www.youtube.com/watch?v=grWfqZe3EWg

Домашнє завдання
Переглянь параграф 21 сторінка 113-114
та виконай тест

Немає коментарів:

Дописати коментар