2. Поглянь на малюнок 1 та 2
3.Опрацюй матеріал!
У всіх народів і у всі часи було дбайливе ставлення до вогню. Ще в сиву давнину людина намагалася оволодіти ним, мріяла стати його господарем.
І людині це вдалося. Навчившись видобувати вогонь, люди почали використовувати його не тільки у побуті: для обігріву, готування їжі, а і в ремеслах: гончарному, ковальному, при добуванні металів та ін. Разом з „прирученим” вогнем з’явився інший, злий і небезпечний, його образ – пожежа. У всі часи люди боролись з пожежами як могли. Але коли утворилась пожежна служба (у нашій країні близько 200 років тому), людям стало набагато спокійніше, тому що з’явились
ті, хто у будь-яку хвилину могли стати на захисті всього живого від страшної
сили вогню.
Горючі речовини бувають легкозаймисті ( здатні зайнятися від найменшої
іскри, полум’я сірника, нагрітого електроприладу) бензин, спирт, природний газ.
Важкозаймисті – загораються лише під дією сильного вогню чи електричного
розряду ( волога деревина, цупкі тканини).
Є негорючі(пісок, камінь, вода, металеві конструкції).
Важкогорючі (деякі пластмаси).
Для того, щоб загорітися, не всім речовинам потрібне джерело запалювання. Є
й такі, що загоряються при контакті з іншими ( органічні матеріали: папір, бавовна)
Самозаймисті речовини (займаються від тепла, що виділяється при внутрішніх процесах окиснення (деякі металеві порошки, волога тирса в купах, просочене мастилом ганчір’я).
Домашнє завдання
1.Прочитай параграф 24 сторінка 127-128
2.Намалюй малюнок на тему "Пожежа у лісі"
1.Послухайте таку історію:
Двоє
хлопчиків сидять на лаві. Осторонь чоловік читає газету. Один із хлопців каже:
- Вчора
моя бабуся казала, щоб я вчився бути ввічливим.
Другий:
- Для
того, щоб бути ввічливим, необхідно частіше говорити слова "будь
ласка", "прошу", "вибачте".
- А ще
при зустрічі потрібно знімати шапку. Це ж сказано у Правилах для учнів.
-
Зовсім не важко бути ввічливим. Було б тільки бажання. Я завжди буду ввічливим.
А ти?
- Я
теж.
У цей
час підходить дівчинка з книжкою, хоче сісти біля них, але хлопці розсілися
так, що місця на лавці немає. Побачивши, що дівчинка не відходить від лавки,
один із хлопців каже:
- Будь
ласка, відійди трохи вбік, а то через тебе не видно нічого.
-
Пробачте, - сказала дівчинка і відійшла вбік.
-
Спасибі, - сказав хлопець і повернувся до друга, щоб продовжити розмову про
ввічливість.
Чоловік
з газетою піднявся і сказав:
- Сідай, будь ласка, дівчинко. А у вас, хлопці, слова розминаються з ділом.Хлопчики здивовано подивилися один на одного.
- Чому так сказав чоловік хлопцям?
- Що повинні були зробити хлопці?
-
Давай згадаємо, що таке спілкування?
Спілкування – це обмін думками, враженнями.
- Іноді буває, що хтось недочув чи неправильно зрозумів іншого. Через це можуть виникати непорозуміння, які призводять до неприємностей. На жаль, частою є й інша ситуація – більш “сильні” учні висміюють слабших, дають їм прізвиська, ображають, віднімають гроші.
- Щоб вистояти у нелегкій ситуації, краще не
сприймати образи близько до серця, спробувати знайти однодумців. Найчастіше
через деякий час образи припиняються. Але все одно потрібно звернутися по
допомогу до батьків, учителів чи шкільного психолога.
2.Переглянь відео
https://www.youtube.com/watch?v=au6zMAyHHmc
VІІ. Домашнє завдання.
Розглянути параграф підручника 22 сторінка 116
Скласти словесний портрет ідеального друга та записати в зошиті.
Тема: Спілкування і здоров'я. Спілкування з дорослими. Повага до батьків!
1. Прочитай!
Спілкування з дорослими – невід'ємна частина життя в будь-якому віці. Це спілкування збагачує досвідом, учить мудрості, від дорослої людини можна отримати пораду чи допомогу в різних життєвих ситуаціях. Головна умова при цьому – повага, толерантне ставлення до співрозмовника.
Для
того, щоб досягти успіху у спілкуванні
з дорослими та членами родини, кожен повинен знати
та дотримуватися правил
спілкування.
Вас всіх оточують дорослі - це
твої мама і тато, брати і сестри, дідусі й бабусі та інші
родичі. А ще — твої вчителі і люди, з якими щодня зустрічаєшся: сусіди, знайомі.
Стосунки, що склалися в тебе з ними, можуть бути досить тісними чи, навпаки,
прохолодними.
Вони залежать від вміння спілкуватися,
знань і сили духу. Тому вчитися
спілкуватися потрібно
із самого
дитинства.
Робота з підручником сторінка 114 малюнок 68
Намалюй у зошиті Сонячну систему і розмісти на орбітах людей, з якими
спілкуєшся. Найближче постав тих, з якими в тебе склалися найтісніші стосунки,
кому ти довіряєш.
Завжди важливо знати, від кого можна отримати пораду чи допомогу в різних життєвих ситуаціях. Звісно, Ви найперше звернеться до своїх батьків — тата або мами. Але коли їх немає поруч або потрібна порада дорослого щодо стосунків з ними Ви звернетеся до того, кому довіряєте. Це може бути старший брат, сестра, тітка, дядько, бабуся чи дідусь або до учителя та шкільного психолога.
- Як правильно
спілкуватися з дорослими, щоб добре з ними порозумітися?
До дорослих
слід звертатися з повагою, обов'язково на Ви, а при зустрічі потрібно привітатися. Коли йдете з дорослими, то слід вітатися
з усіма, з ким вітаються дорослі, навіть якщо ви їх не знаєте. Коли дорослі
розмовляють між собою, не можна втручатися в їхню розмову. Якщо ж треба
терміново щось запитати, вибачтеся і попросіть дозволу звернутися. Перш ніж звернутися до людини, треба
обміркувати, що саме хочете сказати, щоб не образити її. Коли ви правильно, з
повагою звертаєтеся до людини, то і самі заслуговуєте на повагу від неї.
Запиши у зошит 10 ввічливих слів!
Переглянь відео https://www.youtube.com/watch?v=grWfqZe3EWg
Немає коментарів:
Дописати коментар