Дистанційне навчання з основ здоров'я 5 клас



Основи здоров'я
02.05.2022 Тема: Стихійні лиха. Правила поведінки під час сильного вітру, грози та в разі потрапляння у зону підтоплення.
1.Прочитай!

Сильні вітри, шквали та смерчі - стихійне лихо, яке виникає в будь-яку пору року.

Фактори небезпеки грози, сильного вітру, шквалів:

  • травмування, а інколи і загибель людей;
  • руйнування інженерних споруд та систем життєзабезпечення, доріг та мостів, промислових і житлових будівель, особливо їх верхніх поверхів і дахів;
  • перекидання телеграфних стовпів, виривання дерев та утворення завалів; знищення садів та посівів на полях.

Дії при загрозі стихійного лиха та штормовому попередженні:

  • Уважно слухайте інформацію по телевізору та радіоприймачу про обстановку (час, напрямок руху та силу вітру), рекомендації про порядок дій.
  • Зберігайте спокій, попередьте сусідів, надайте допомогу інвалідам, дітям та людям похилого віку.
  • Підготуйте документи, одяг та зберіть найбільш необхідні й цінні речі, невеликий запас продуктів харчування на декілька днів, питну воду, медикаменти, кишеньковий ліхтарик, приймач на батарейках.
  • Підготуйтесь до відключення електромережі, закрийте газові крани, загасіть вогонь у грубах.
  • Приберіть майно з двору та балконів у будинок (підвал), обріжте сухі дерева, що можуть завдати шкоди вашому житлу, машину поставте у гараж.
  • Поставте на підлогу речі, які можуть впасти і спричинити травми.
  • Не ставте ліжко біля вікна з великими шибами.
  • Щільно закрийте вікна, двері, горищні люки і вентиляційні отвори; віконне скло заклейте, по можливості, захистіть віконницями або щитами.
  • Навчіть дітей, як діяти під час стихійного лиха. Не відправляйте їх у такі дні у дитячий садок та школу.
  • Перейдіть у більш стійку капітальну будівлю, сховайтеся в підвалі або віддаленому від дерев і будинків погребі.

Ваші дії під час стихійного лиха: зберігайте спокій, уникайте паніки, при необхідності надайте допомогу інвалідам, дітям, людям похилого віку та сусідам. Закрийте вікна та відійдіть від них подалі. Загасіть вогонь у грубах, вимкніть електро- та газопостачання. Зберіть документи, одяг та найбільш необхідні та цінні речі, продукти харчування на декілька днів, питну воду, медикаменти, ліхтарик, приймач на батарейках. Перейдіть у безпечне місце. Сховайтеся у внутрішніх приміщеннях - коридорі, ванній кімнаті, коморі або підвалі. Ввімкніть приймач, щоб отримувати інформацію. Не намагайтесь перейти в іншу будівлю - це небезпечно. Не користуйтеся ліфтами. Електромережу можуть раптово вимкнути. Обминайте хиткі будівлі та будинки з хитким дахом, якщо лихо застало вас на вулиці. Вони руйнуються дуже швидко. По можливості заховайтеся в підвал найближчого будинку.

Якщо ви на відкритій місцевості, притисніться до землі на дні будь-якого заглиблення (яру, канави, кювету), захищаючи голову одягом чи гілками дерев. Зупиніться, якщо ви їдете автомобілем. Не ховайтеся у ньому, а виходьте і швидко ховайтеся у міцній будівлі або на дні будь-якого заглиблення. Уникайте різноманітних споруд підвищеного ризику, мостів, естакад, трубопроводів, ліній електромереж, водойм, потенційно небезпечних промислових об’єктів та дерев. Не наближайтесь до води подивитися на шторм, сильні вітри здіймають величезні хвилі на морі, які накочуються на берег. Ви можете загинути.

Дії після стихійного лиха: Зберігайте спокій, заспокойте дітей та тих, хто отримав психічну травму в результаті лиха, оцініть ситуацію. Допоможіть, по можливості, постраждалим, викличте медичну допомогу тим, хто її потребує. Переконайтесь, що ваше житло не отримало ушкоджень. Перевірте зовнішнім оглядом стан мереж електро-, газо- та водопостачання. Обов’язково кип’ятіть питну воду. Не користуйтеся відкритим вогнем, освітленням, нагрівальними приладами, газовими плитами і не вмикайте їх до того часу, доки не будете впевнені, що немає витоку газу. Перевірте, чи не існує загрози пожежі. При необхідності сповістіть пожежну охорону. Не користуйтеся телефоном, окрім як для повідомлення про серйозну небезпеку Не користуйтеся ліфтами. Електромережу можуть вимкнути. Не виходьте відразу на вулицю - після того, як вітер стих, через кілька хвилин шквал може повторитися. Будьте дуже обережні, виходячи з будинку. Остерігайтесь: частин конструкцій та предметів, які нависають на будівлях; обірваних дротів від ліній електромереж; розбитого скла та інших джерел небезпеки. Тримайтеся подалі від будинків, стовпів електромереж, високих парканів та іншого.

2. Переглянь відео.

https://www.youtube.com/watch?v=CgrEYeqaLms

3. Виконай тести.

https://naurok.com.ua/test/5-klas-stihiyni-liha-pravila-povedinki-pid-chas-silnogo-vitru-grozi-ta-v-razi-potraplyannya-u-zonu-pidtoplennya-395959.html

25.04.2022 Тема: Безпечне довкілля. Наслідки забруднення довкілля для життя і здоров'я людини. Способи збереження природного середовища

Мета: продовжувати знайомити з екологічною ситуацією плнети. Розкрити умови і способ збереження прирдного середовища,розвивати вміння працювати з іншими джерелами інформації, аналізувати подану інформацію та робити висновки, формувати мотивацію до здорового способу життя, виховувати любов до природи

1. Прочитай!

Частину природи, що оточує людину,з якою вона нерозривно зв'язана та безпосередньо взаємодіє,називають навколишнім середовищем, або довкіллям.
Безпечне довкілля не загрожує життю людини та не погіршує її здоров'я.
Людина прагне поліпшити, удосконалити довкілля, у якому живе, зробити своє життя безпечним та комфортним. Для цього вона змінює навколишнє середовище. Але людина повинна ставитися до змін довкілля відповідально!
Екологія – один з найважливіших чинників, які впливають на здоров’я людини. Щороку умови навколишнього середовища в Україні та світі погіршуються, однак до рішучих дій для запобігання цьому, поки що ніхто не береться.

Єдине відоме нам місце у Всесвіті, де існує життя, це наша

планета — Земля. Можна скільки завгодно мріяти про міжзоряні

подорожі, та поки що не знаємо планети, на яку людство могло б

переселитися, вичерпавши багатства своєї.

Земля — спільний дім усіх народів, які її населяють. Нам не

байдуже, як ставляться до природи в інших країнах, адже забруднення

не має кордонів. Воно поширюється з вітром, дощами, річками

і морськими течіями.

Земля — спільний дім. не лише людей, а й рослин і тварин, усього

живого. Через споживацьке ставлення до природи вже зникло

багато їх видів. Деякі види занесено до Червоної книги. Це означає,

що вони перебувають на межі вимирання. Перед загрозою знищення

опинилися тропічні ліси — «легені планети». Щороку дедалі більше

територій перетворюються на пустелю, зокрема через надмірне

випасання худоби.

Земля — дім тих, хто живе сьогодні й житиме завтра.

Нинішнє покоління має піклуватися не лише про себе, а й про своїх

нащадків — дітей, онуків, правнуків.

Домашнє завдання

1. Прочитай параграф 29
18.04.2022 Тема: Безпека надворі. Місця підвищеної небезпеки. Екстремальні ситуації (при спілкуванні з людьми) з незнайомцями.
1.Прочитай

Ви досить часто буваєте на вулиці самі, однак і тут ви не повинні забувати про свою безпеку. На сьогоднішньому уроці ми з вами дізнаємося про місця, які можуть бути небезпечними для розваг, а також звернемо увагу на деякі поради, які допоможуть уникнути нещастя. Оскільки ви підросли вам хочеться побувати на конкурсах, футбольних матчах, тобто у тих місцях, де багато людей, де існує натовп. У натовп можна потрапити на базарі і на святкуванні дня міста чи села. Чим дорослішими ви стаєте, тим частіше буватимете на подібних заходах. 

Отже, потраплятимете в натовп. Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як уникати можливих небезпек при перебуванні надворі та в натовпі.

Ви дорослішаєте, і батьки дозволяють вам гуляти самим.

 Зверніть увагу на деякі поради, які допоможуть уникнути нещастя.

Ø За жодних умов не сідайте у машину до незнайомих людей. Ніколи не сідайте у невідому машину.

Ø Не беріть ніяких подарунків і швидко йдіть від людей, які їх пропонують. Обов’язково розкажіть про це батькам!

Ø Не спускайтеся у підвали та не піднімайтеся на горища.

Ø Не виносіть у двір дорогі речі і не хизуйтеся ними.

Ø Не йдіть з подвір’я без дозволу батьків.

Ø Не гуляйте у безлюдних та незнайомих місцях.

Ø Уникайте темних неосвітлених місць: дворів, під’їздів, підворіть.

Ø Не носіть із собою великі суми грошей. Ніколи не хваліться грішми.

Ø Якщо грубо вимагають гроші або дорогі речі, погрожують ножем або іншою зброєю,- віддайте без суперечок.

От ми з вами ознайомилися з порадами, які в тій чи іншій ситуації допоможуть нам уникнути нещастя на вулиці. А зараз ми з вами у робочі зошити запишемо Правило п’яти «НЕ» поведінки надворі.
Правило п’яти «НЕ»:

ü  НЕ розмовляй з незнайомими людьми;

ü  НЕ сідай у машину до незнайомих;

ü  НЕ бери нічого у незнайомих;

ü  НЕ звертай з дороги від школи (позашкільного закладу) додому;

ü  НЕ гуляй надворі після того, як стемніло.

Запам’ятайте, що тільки від вас залежить ваша безпека під час ігор та перебуванні на вулиці.

А зараз дайте відповіді на такі питання:

Чому на вулиці треба виглядати і поводитися впевнено (але не самовпевнено)?

Чому краще не показувати надворі плеєр, мобільний телефон, інші дорогі речі?

Кого ми називаємо незнайомцями?

Так, це будь-хто, з ким вас не познайомили батьки, вчителі.

Незнайома людина може підійти до вас і сказати, що вона працює з вашими мамою чи татом і вони попросили забрати вас зі школи. Він чи вона може назвати їхнє ім’я, місце роботи, адресу. Але на всі її пропозиції треба відповідати “Я вас не знаю. Я нікуди з вами не піду”. І негайно йти геть.

Коли незнайомець іде слідом або намагається затримати вас, здіймайте галас: “Допоможіть, рятуйте, я його (її) не знаю!”

Іноді зловмисники намагаються викрасти дітей. Якщо хтось хоче затримати вас чи кудись завести (наприклад, затягнути в автомобіль), не лише можна, а й треба використовувати всі можливості для самозахисту: хитрувати, погрожувати, щосили кричати, кусатися, дряпатися, битися.

         Якщо ж грабіжники перестріли вас в безлюдному місці й вимагають гроші або цінні речі, варто підкоритися. Адже здоров’я і життя – цінніші. Крім того, не забувайте, що “наперстки” та інші вуличні “ігри”, що обіцяють миттєвий виграш, - шахрайство. Остерігайтеся і так званих ворожок, тому що часто вони володіють гіпнозом, і жертва під його дією віддає їй все, що у неї є.

2. Перегляньте відео https://youtu.be/Ne0OMIFNGYA

3. Давайте запишемо ці визначення в зошити

 Пригадаємо з вами визначення слів “натовп”, “паніка”, “евакуація”.

Натовп –це скупчення людей.

Евакуація – організоване виведення людей із небезпечної зони.

Паніка (від імені грецького бога Пана) – масовий страх перед реальною або уявною небезпекою. Люди втрачають самоконтроль, стають небезпечними для себе та інших людей. Давайте запишемо ці визначення в зошити.

Домашнє завдання. 
1. Опрацювати §27 с.140-144 підручника. 
2. Склади 5 правил, що допоможуть убезпечитися від небезпек надворі,  записати їх у робочому зошиті.

11.04.2022 Тема: Дитина в автономній ситуації. Ризики телефонного і телевізійного шахрайства, проникнення в оселю зловмисників.
1.Прочитай!
Автономна ситуація.
 Ти вже знаєш, як безпечно поводитися в різних життєвих ситуаціях, до кого можна звернутися по допомогу. А от якщо поблизу нікого немає-людина залишається наодинці, тобто потрапляє в автономну ситуацію.  Автономія ( від грецького слова, що означає « незалежність»)- здатність самостійно вирішувати певні завдання. В автономній ситуації можна опинитися і в природі, і в населеному пункті.

Як захиститися від зловмисників?  Ти подорослішав і більше часу буваєш сам. Якщо поводитися необережно, можна наразитися на небезпеку майже всюди: у твоїй оселі, надворі, в школі, у місцях великого скупчення людей — на мітингах, стадіонах і вокзалах. Небезпечними є й люди, які вживають алкоголь і наркотики, а також ті, хто порушує закони — краде, займається шахрайством та іншими видами нечесного заробітку.

Як захиститися від зловмисників?  Кожен сподівається, що стіни рідного дому надійно захистять його спокій і майно. Але для цього слід подбати про заходи безпеки. Найбільш уразливими місцями є вікна, двері, балкони. Двері твого дому мають бути міцними, обладнаними ланцюжком та вічком, мати надійний замок. Про це потурбуються твої батьки. Та навіть найміцніші двері не допоможуть, якщо господарі необачні. 

Запам ’ятай!  1. Завжди тримай двері замкненими.  2. Не відчиняй дверей, поки не впевнишся, що це безпечно.  3. Не вихваляйся дорогими речами перед друзями, а тим паче перед сторонніми людьми.  4. Не залишай ключі від квартири під килимком, в інших легкодоступних місцях. 

Телефонне, телевізійне та Інтернет-шахрайство.  Статистика свідчить, що з 96% дітей-користувачів Інтернету віком від 10 до 17 років 51% не знає про небезпеки в мережі. Тож сьогодні поговоримо і про такий вид шахрайства. 52% д1тей виходять в Інтернет передусім для спілкування у соціальних мережах, де залишають свій номер мобільного телефону, домашню адресу, особисті фото.  — Хто з вас спілкується в «Інстаграм»? Чи є там ваш номер телефону, ваші фото?  — Як ви думаєте, чи безпечно це? Свої дані потрібно тримати у таємниці. 

Телефонне, телевізійне та Інтернет-шахрайство. Ось кілька простих правил, яких слід дотримуватися:  — при спілкуванні треба використовувати тільки ім'я або псевдонім (нік);  — номер телефону, свою адресу, місце навчання не можна нікому повідомляти;  — без контролю дорослих не можна зустрічатися з людьми, знайомство з якими зав'язалося в Мережі.

Також почастішали випадки телефонного та телевізійного шахрайства. Наприклад, вам може прийти таке смс-повідомлення: «Надіішли SMS та отримай додаткові бонуси для гри!», «Лише одне  SMS — і ти зможеш виграти крутий подарунок!», «Придбай програму читання чужих SMS -повідомлень.'», «Не можу тобі додзвонитися, немає грошей, надішли 5 грн», «Перекажіть кошти на рахунок та отримайте вдвічі більше.», «Щоб завантажити цей фільм, наді шли SMS для отримання коду» та інші.  

2. Переглянбте відео https://www.youtube.com/watch?v=e6WWTuxTOAw
Домашнє завдання
1.Прочитай параграф 26 сторінка 137-137, розглянь малюнок 81 на сторінці 139.
2. Виконай тести за посиланням
 https://naurok.com.ua/test/5-klas-pozhezhna-bezpeka-843101.html
04.04.2022
Тема: Особливості гасіння електроприладів. Захист органів дихання під час пожежі.

1. Пригадай!

— Назвіть причини виникнення пожежі.

— Які три умови необхідні для виникнення та підтримання горіння?

— Що може бути джерелом вогню?

— Які ви знаєте горючі, важкогорючі та негорючі матеріали?

— Чому полум'я збільшується, коли відчиняють вікно чи двері? 

1) Якщо трапиться пожежа, як ти будеш діяти?

·         зателефоную «101»;

·         покличу на допомогу;

·         втечу, нікому нічого не скажу.

2) Якщо на тобі загорівся одяг, що ти зробиш?

·         побіжу, спробую зірвати одяг;

·         зупинюся, упаду, покочуся, збиваючи полум'я;

·         загорнусь у ковдру. 

2. Прочитай!

Пожежа може виникнути будь-де: у населеному пункті та лісі, у поїзді та в літаку, у школі чи на заводі

  Всюди, де є умови для виникнення горіння, може виникнути пожежа. У більшості випадків ії
можна загасити на стадії займання, поки вогонь ще не набрав сили.Треба тільки знати, як це робити. 

Наші дії залежать від того, що загорілося: звичайна річ, електроприлад чи легкозаймиста рідина.
Якщо пожежа невелика, вогонь можна просто затоптати, залити водою, засипати піском. 

Можна вогонь накрити килимом, ковдрою, пальтом, щоб не було доступу кисню. 

Але в жодному разі не можна використовувати те, що виготовлено із синтетичних матеріалів. Під
час горіння такі матеріали плавляться і виділяють дуже токсичні речовини.

Найчастіше пожежі гасять водою. Якщо самостійно загаситивогонь неможливо, 

треба терміново викликати пожежників.

 Особливості гасіння електроприладів.

Відвернути пожежу неважко. Потрібно тільки пам'ятати про
правила пожежної безпеки та дотримуватися їх. Велика кількість
пожеж виникає від побутових електроприладів. Найпоширенішими
причинами пожеж є порушення правил експлуатації електроприладів.
Це може бути їхнє перевантаження, коротке замикання, іскріння і
нагрівання. Усі ці явиша призводять до виходу електроприладу з ладу,
а якщо поблизу є горючі чи легкозаймисті матеріали, то може статися
пожежа. Наприклад, господар пішов, прилад працює, гріється, і якшо
щось піде не так, його не буде кому вимкнути — і виникне пожежа.
Тому, виходячи з дому, потрібно завжди вимикати електроприлади. 

— А що може трапитися, коли залишити увімкнену праску? І що
робити, коли вона загорілась?

(Треба знеструмити електроприлад.
Для цього, якщо полум'я велике, треба обгорнути руку неодмі нно сухою
тканиною (рушником, одягом)і висмикнути вилку з розетки. Можна
вимкнути електрику на щитку. Лише тоді праску гасять за допомогою
води чи накривають ковдрою, щоб припинити доступ кисню).

— Чому електричні прилади, які загорілися, не можна гасити
водою? (Вода дуже добре проводить електричний струм, і якщо ви
будете заливати водою, наприклад, праску, яка горить, то вас вдарить
струмом. Це може призвести до отримання тяжкоі' травми).

— Що робити, коли загорівся телевізор? (Якщо в телевізорі ви-
никло загоряння, необхідно негай но від'сднати й ого ві д електромережі,
витягнувши вилку з розетки. Далі спробувати загасити його водою чи
накинути покривало. Якщо горіння продовжуеться — негай но викликати
пожежних за телефоном «101»).

Уникати пожеж допоможе дотримання таких протипожежних
правил
:

— не використовувати несправних або саморобних електропри-
ладів;

— періодично перевіряти стан електропроводки в будинку;

— не залишати ввімкнутих у мережу приладів без нагляду. 

Захист органів дихання в зоні пожежі

Під час пожежі люди гинуть не так від вогню чи високої температури, як від диму й газів, що виділяються у процесі горіння.

Щоб не отруїтися цими газами, треба насамперед захистити органи дихання.

♦  Закрити рот і ніс тканиною, бажано вологою.

Можна використати носовичок, шарф, рушник, рукав сорочки, футболки.

♦  Якщо пожежа сталася, коли людина перебувала в ліжку, підводитися не можна, тому що чадний газ піднімається вгору. Треба закрити ніс і рот тканиною і сповзти на підлогу.

♦  Вибиратися з кімнати поповзом, не піднімаючи голови

Дії в разі загоряння одягу

♦    Якщо під час пожежі загорівся одяг, бігти не можна — це тільки посилить горіння.

Слід зупинитися, спробувати якомога швидше зняти одяг.

♦    Якщо це не вдалося, упасти на землю або підлогу та покачатися, щоб збити полум’я.

При цьому треба захищати очі та обличчя руками.

v     Якщо одяг загорівся на іншій людині, спробувати допомогти їй зняти одяг, збити полум’я цупкою тканиною або своїм верхнім одягом.

v    Якщо не вдалося, повалити постраждалого на землю або підлогу і в будь-який спосіб збити полум’я: залити водою, закидати піском, землею, взимку — снігом.

v  Накинути цупку тканину (брезент, ковдру, пальто) і щільно притиснути її до одягу постраждалого.

Голова має залишатися відкритою, щоб постраждала людина не отруїлася продуктами горіння. 


Домашня робота 

1. Прочитайте парграф 25 сторінка 131-135

2. Разом із батьками намалюй план евакуації зі свого будинку чи кватрити.

(Зразок на сторінці 134)

28.03.2022
Тема: Пожежна безпека. Причини виникнення пожежі
Прочитайте інформацію!
Останнім часом щороку у світі стається близько 5 мільйонів пожеж. Щогодини у вогні гине одна людина, 2—3 особи одержують травми й опіки, кожен третій загиблий — дитина. В Україні пожежі приносять багато біди. Щодня виникає до 120 пожеж, у яких гине в середньому 7 чоловік. З року в рік ці цифри збільшуються. У різних областях кількість пожеж на добу сягає від 15 до 20. Такому стану потрібно зарадити, тому кожен учень повинен знати правила пожежної безпеки і виробляти в собі звичку їх виконання.

Запишіть у зошит! Пожежа — це стихійне лихо, під час якого вогонь виходить із-під контролю людей і призводить до великої матеріальної шкоди, часто й до загибелі людей.

Термін «трикутник вогню» запропонував французький хімік Лавуазьє, щоб легше було запам’ятати три умови виникнення горінняГоріння виникає за наявності горючих матеріалів, джерела запалювання і кисню.

  Замалюйте у зошит «трикутника вогню»  з підручника  сторінка 127.


Засоби гасіння невеликих пожеж.

При пожежі потрібно діяти дуже швидко. Якщо гаяти час, вогонь буде поширюватися. А якщо вчасно і правильно зреагувати, можна ліквідувати пожежу за лічені хвилини. Діяти треба надзвичайно обережно. Слід пам’ятати, що на електроприлади, увімкнені в розетку, лити воду дуже небезпечно. Можна отримати ураження електричним струмом. Тому треба обгорнути руку неодмінно сухою тканиною (одягом, рушником чи серветкою) і висмикнути вилку з розетки  або вимкнути електрику на щитку.

Лише знеструмивши електроприлад, його можна гасити як звичайний осередок вогню. Найкраще накрити електроприлад ковдрою, щоб припинити доступ кисню, і залити водою.

У таких випадках ніколи не слід вагатися, думати про те, що, гасячи, наприклад, телевізор, зіпсуєш його.

Захист органів дихання в зоні пожежі

Під час пожежі люди гинуть не так від вогню чи високої температури, як від диму й газів, що виділяються у процесі горіння.

Щоб не отруїтися цими газами, треба насамперед захистити органи дихання. Закрити рот і ніс тканиною, бажано вологою. Можна використати носовичок, шарф, рушник, рукав сорочки, футболки.

Якщо пожежа сталася, коли людина перебувала в ліжку, підводитися не можна, тому що чадний газ піднімається вгору. Треба закрити ніс і рот тканиною і сповзти на підлогу. Вибиратися з кімнати поповзом, не піднімаючи голови.

Якщо під час пожежі загорівся одяг, бігти не можна — це тільки посилить горіння. Слід зупинитися, спробувати якомога швидше зняти одяг. Якщо це не вдалося, упасти на землю або підлогу та покачатися, щоб збити полум’я. При цьому треба захищати очі та обличчя руками.

Якщо одяг загорівся на іншій людині, спробувати допомогти їй зняти одяг, збити полум’я цупкою тканиною або своїм верхнім одягом. Якщо не вдалося, повалити постраждалого на землю або підлогу і в будь-який спосіб збити полум’я: залити водою, закидати піском, землею, взимку — снігом. Накинути цупку тканину (брезент, ковдру, пальто) і щільно притиснути її до одягу постраждалого. Голова має залишатися відкритою, щоб постраждала людина не отруїлася продуктами горіння. 

Отже, у приміщенні, де багато диму, треба рухатись пригнувшись або повзком. Для захисту від чадного газу необхідно дихати через зволожену тканину. Не можно користуватися ліфтом. Для виходу з дому через вогонь треба накритися ковдрою (краще вологою). Якщо виходу не має виходити треба через вікно. Якщо це не перший поверх то треба вийти на балкон, закрити двері і кликати на допомогу.

Перегляньте!!!  Презентація

Дайте письмову відповідь на запитання

1.За  яким  номером  потрібно викликати пожежників?  

а) 101

б) 102

в) 103

г) 104

2. Чому заборонено сушити одяг над газовою плитою?

3.  Чому небезпечно залишати без нагляду увімкнену праску?

4.  Чому заборонено користуватися несправними електроприладами?

Домашнє завдання. Прочитайте параграф 24 сторінка 127-130. 


21.03.2022

Тема : Практична робота "Аналіз витрат сім'ї під час хвороби гострих распіраторних вірусних інфекцій одного з членів родини"

1. Прочитай уважно!

                                              Що таке грип і ГРВІ

Грип— це гостре інфекційне захворювання дихальних шляхів, яке викликається вірусом грипу. У побуті грипом часто називають будь-яку застуду, що не є вірно, тому що, окрім власне вірусу грипу, схожі симптоми можуть бути викликані багатьма іншими (аденовіруси, риновіруси, респіраторно-синцитіальні віруси і т.і.).

Симптоми, які викликаються цими збудниками, дуже схожі. Тому вірусні захворювання дихальної системи були об’єднані в групу ГРВІ— гострих респіраторних вірусних інфекцій. З цієї ж причини точно встановити, який саме збудник став причиною конкретного випадку хвороби, опираючись лише на дані огляду хворого, неможливо.

Також захворювання дихальних шляхів можуть бути викликані бактеріями (стрептококами, гемофільною паличкою, стафілококами та іншими). При цьому картина захворювання дещо відрізняється від вірусної, і при уважному розпитуванні і ретельному обстеженні можна, якщо не встановити точно, то припустити, що даний випадок викликаний бактеріальною, а не вірусної, інфекцією. Звичайно ж, остаточно визначитися з збудником можна, знову ж таки лише після лабораторної діагностики.

Основні симптоми грипу.

Хвороба проявляється дуже яскраво, тому навіть на ранній стадії не помітити її симптоми просто неможливо. Перше, що відбувається, - різке підвищення температури до 38,5-39 градусів, відчувається біль у м'язах і суглобах, все тіло сильно ломить, з'являється сонливість і загальна слабкість, а працездатність падає практично до нуля. Людина починає потіти, з'являється озноб, горло стає червоним і сухим, а ніс - закладеним. При підвищенні температури до 39 градусів і вище можлива поява м'язових судом і галюцинацій. Температура часто тримається до п'ятьох днів і не завжди збивається навіть жарознижувальними препаратами.

Причини грипу.

Грип – це гостра вірусна інфекція, що на першому етапі уражає верхні дихальні шляхи. Найчастіше зараження відбувається від інфікованої людини, особливо на ранній стадії захворювання - можливо, саме тому лікарі рекомендують родичам та знайомим хворого бути від нього на відстані метра, а також обов'язково носити захисну маску. Також інфекція може передаватися повітряно-крапельним шляхом - під час чхання, обіймання і спілкування з хворим. У медицині відомі випадки передачі вірусу шляхом користування загальних побутових предметів - офіційно цей спосіб називається контактно-побутовим. Найбільший ризик підхопити грип - в зимово-весняний період, коли організм ослаблений холодами і авітамінозом. Найуразливішими є діти (до 18 років) і люди похилого віку.

Лікування грипу:

-зверніться до лікаря;
- самолікування може бути шкідливим для вашого здоров’я;
- дотримуйтесь постільного режиму;
- вживайте якнайбільше теплої рідини, щоб запобігти зневодненню організму;
- провітрюйте приміщення та робіть вологе прибирання;
- при температурі 38.5°C прийміть жарознижувальні препарати (парацетамол, ібупрофен).

Профілактика грипу.

Звісно, на 100% убезпечити себе від інфекції неможливо, але при дотриманні певних правил і рекомендацій ризик захворіти можна знизити. Найкраща профілактика грипу - щорічна вакцинація. В першу чергу вона рекомендована людям, найбільш схильним до ризику: медпрацівникам, дітям старшим за півроку, вагітним жінкам і людям похилого віку. Вірус грипу постійно мутує, а тому ВООЗ щорічно оновлює свої рекомендації по складу протигрипозної вакцини.
Часте миття рук для запобігання розмноженню мікробів.
Важливо регулярно робити вологе прибирання та провітрювати кімнати, насамперед в опалювальний сезон.
Правильне харчування, здоровий 8-годинний сон і активний спосіб життя сприяють значному зниженню ризику інфікування.

В обов’язковому порядку необхідно звернутися до лікаря в наступних випадках:*

  1. відсутність покращення на четвертий день хвороби;
  2. підвищена температура тіла на сьомий день захворювання;
  3. погіршення після покращення;
  4. виражена важкість стану при помірних симптоми ГРВІ;
  5. поява ізольовано або у поєднанні: блідості шкіри; спраги, задишки, інтенсивного болю, гнійних виділень;
  6. посилення кашлю, зниження його продуктивності; глибокий вдих призводить до нападу кашлю;
  7. при підвищенні температури тіла не допомагають, практично не допомагають або дуже ненадовго допомагають парацетамол та ібупрофен.

2. Письмово виконайте практичну роботу у робочому зошиті
Практичне завдання Аналіз витрат сім’ї під час хвороби ГРВІ одного з членів родини Мета: навчитися проводити аналіз витрат сім’ї під час захворювання на ГРВІ одного з членів родини. Порядок виконання роботи 1. Пригадайте ситуацію, коли хтось із вашої родини хворів на ГРВІ (гострі респіраторні вірусні інфекції), наприклад на гостру вірусну інфекцію верхніх дихальних шляхів, яку в побуті часто називають застудою. 2. Запитайте в дорослих, які ліки призначив лікар і скільки вони коштували. Запишіть загальну суму, що була витрачена на ці ліки. _______________________________________________________________________ _______________________________________________________________________ _______________________________________________________________________ 3. Запитайте, що ще було потрібно хворому, окрім ліків. Який догляд був йому потрібний, яка їжа і напої сприяли його одужанню? Запишіть загальну суму, що була витрачена на це. _______________________________________________________________________ _______________________________________________________________________ _______________________________________________________________________ 4. Запитайте, який час хворий не ходив на роботу. Чи було завдяки цьому втрачено певні гроші, які хворий мав заробити, якби він був здоровим? Чи були ці гроші компенсовані лікарняним листом на підприємстві? _______________________________________________________________________ _______________________________________________________________________ _______________________________________________________________________ 5. Підбийте підсумки витрат сім’ї під час хвороби ГРВІ одного з членів родин. _______________________________________________________________________ _______________________________________________________________________ _________________________________________________________________
 
14.03.2022
Тема: Соціальна небезпека інфекційними захворюванями та запобігання дискримінації людей, за будь-якою ознакою в тому числі за станом здоровя (ВІЛ, туберкульоз, ГРВІ) та інвалідністю.

1. У зошит записуємо дата, класна робота
2. Прочитайте інформацію та запишіть у зошит поняття "туберкульоз", "імунітет", "ВІЛ", "дискримінація"

Туберкульоз  – інфекційне захворювання легень, кісток та інших органів, збудником якого є бактерія – паличка Коха. Хворі на туберкульоз обов’язково повинні лікуватися, тому що вони є небезпечними для оточуючих, і, крім того, без лікування туберкульоз є смертельною хворобою.

Туберкульоз належить до так званих соціальних хвороб, виникнення яких, як правило, пов’язане з поганими умовами життя.

- Як ви вважаєте, де і як можна заразитися на туберкульоз?

Заразитися туберкульозом можна при контактах з хворою людиною. Під час кашлю та чхання бактерії розлітаються на відстань 5-7 метрів. Тому потрібно закривати під час чхання і кашлю рот хусткою або долонею. Найбільшу небезпеку для оточуючих становлять хворі з відкритою формою хвороби (мокроти виділеннями з  рештками крові). Інфікування також може відбутися через продукти харчування. Тому для того, щоб не захворіти на це небезпечне захворювання, необхідно вести здоровий спосіб життя.

Ця інфекційна паличка стійка до холоду, тепла, вологи та світла. У вуличному пилу, на сторінках книг зберігається живою впродовж трьох місяців.

На ранній стадії  зараження  не проявляється жодних ознак захворювання. Тільки в разі подальшого розвитку захворювання у людини з’являються ознаки  хвороби.

Основними ознаками туберкульозу органів дихання є: нездужання, підвищена стомлюваність, погіршення апетиту, погіршення сну, схуднення,  холодний піт уві сні, підвищення температури, кашель.    

- Чому збудник туберкульозу особливо небезпечний для ВІЛ-інфікованих?

Якщо імунітет знижується, то мікобактерії починають активно розмножуватися та руйнувати організм людини. Туберкульоз може уражати різні органи і тканини людини: кістки, очі, шкіру, нирки тощо. Але частіше – органи дихання.

Якщо людина добре харчується, має нормальні побутові умови, імунна система її організму, як правило, справляється з інфекцією. А от куріння тютюну і вживання алкоголю значно знижують захисні сили організму. Найбільший ризик захворіти туберкульозом є у хворих на алкоголізм, наркоманію, безпритульних та людей, які перебували в місцях позбавлення волі.

3. Робота з підручником

Відкрийте сторінку 119. Та прочитайте про те як уберегтися від туберкульозу.

- Які заходи слід вживати, щоб не захворіти на туберкульоз?

1.Уникати прямих контактів з хворими на туберкульоз людьми і тваринами.

2. Користуватися особистими предметами гігієни.

3. Вести здоровий спосіб життя: регулярно відпочивати, виконувати фізичні вправи, не палити, не вживати алкоголю.

4. Їжа кожної людини має бути поживною, багатою на вітаміни, білки, жири і вуглеводи, мінеральні речовини для підвищення імунітету.

5. Регулярно провітрювати  приміщення.

Щоб виявити  туберкульоз дорослим роблять флюорографію - знімок легень, а для дітей застосовують щеплення - реакцію Манту.

Нажаль, через поширеність цієї хвороби ніхто не застрахований від зараження нею. Однак, інфікується далеко не кожен. Все залежить від стану твоєї імунної системи. Адже імунітет – могутня зброя проти збудників туберкульозу.

4. Імунітет організму

- Що ж таке імунітет?

В організмі людини є система, яка захищає від різноманітних інфекцій, вірусів і бореться з ними. Її називають імунною системою.

Імунітет організму – система, що забезпечує  захист організму від впливів зовнішнього середовища та зберігає основні функції життєдіяльності організму.  Наприклад, ми легенько пошкоди­ли палець. Ми, може, і не помітимо, а наші захисники клітини крові, що називаються лімфоцитами, вже всту­пили в бій. Наступного дня навко­ло ранки з'являється почервоніння, згодом гній. Гнійник прориваєть­ся, ранка загоюється. Так працюють лімфоцити: кров'яними руслами вони поспішають до місця «аварії». Тобто сама система організму спрямована на те, щоб знешкодити або прогна­ти «чужинця».          

Існує безліч людей, які день у день руйнують ці захисні споруди свого організму.

- Як Ви думаєте, що послаблює імунітет?

Чинники, що ослаблюють імунітет:

- Несприятливі умови життя, шкідливі звички.

- Пасивний відпочинок.

- Неправильне й незбалансоване  харчування.

- Недоступність лікарських  засобів.

- Перевтома.

- Які Ви знаєте способи підвищення імунітету?

Чинники, що підвищують імунітет:

- Здоровий  спосіб життя, дотримання правил гігієни, правильне харчування.

- Активний руховий режим та загартовування.

- Дотримання розпорядку дня, чергування праці і відпочинку.

Імунітет – це твоя зброя проти мікробів і вірусів. Він не лише захищає організм від зараження, а й допомагає одужати, якщо ти захворів.

Вірус імунодефіциту людини (ВІЛ) поступово руйнує імунну систему. Якщо до організму потрапляє ВІЛ, уражає імунітет і робить людину беззахисною перед обами і вірусами.

Коли починається остання стадія хвороби – СНІД (синдром набутого імунодефіциту) людина може померти від будь – якої інфекції, наприклад від запалення легень чи туберкульозу. Ефективних ліків від СНІДу на сьогодні не існує.

Для того, щоб дізнатися, як уберегтися від зараження ВІЛ/СНІД, потрібно знати шляхи передачі цієї хвороби.

Робота з підручником

Відкрийте підручник на сторінці 121 та розглянь схеми «Шляхи інфікування ВІЛ» та «Інфікування ВІЛ не відбувається через» та дайте відповіді на запитання.

- Якими шляхами передається ВІЛ?

ВІЛ  передається 

- Через кров.


- Якими шляхами людина не може заразитися ВІЛ – інфекцією?

ВІЛ не передається:

-  Через обійми.

- Через рукостискання.

- Через кашель та чхання.

- При проживанні в одній квартирі, використанні спільної ванни або туалету,  спільного посуду для їжі.

Оскільки ВІЛ-інфекція невиліковна, головним заходом у боротьбі з її поширенням є профілактика зараження:

- інформованість про шляхи передачі вірусу.

- застосування одноразових шприців і систем переливання крові.

- використання індивідуальних або стерильних інструментів для манікюру.

4. Запобігання дискримінації людей, які живуть з ВІЛ

Кожен із вас мабуть найбільше цінує в людях вірність, повагу, доброту, терпимість.

- Чи завжди ми ставимося до інших так, як хотіли б, щоб  ставилися до нас?

Дискримінація - це порушення прав людини (будь-яка відмінність, виключення, обмеження або перевага, що заперечує або зменшує рівне здійснення прав).

ВІЛ-інфіковані люди живуть серед нас. Вони так як і ми мають почуття, бажання, надії. Але часто, замість підтримки вони отримують негативне ставлення до них. Вони мають такі ж права, як і всі інші люди.

Тож не потрібно давати хворому приводу думати, що його бояться оточуючі,  а  навпаки, ставитись до нього з повагою, йому це якраз дуже необхідно. Таким хворим потрібна тільки підтримка.

1 грудня – Всесвітній день боротьби зі СНІДом. Символом цього дня стала «Червона стрічка».

Ви бачите, що не так багато ситуацій, коли можна інфікуватися, але їх потрібно уникати, щоб не захворіти. Варто пам’ятати, що кожна людина має однаковий ризик заразитись вірусом імунодефіциту. Тому потрібно знати про ВІЛ/СНІД та як себе поводити. 

Домашнє завдання

Прочитати параграф 23 сторінка 119-124.

Письмово виконати тести у зошит

Тест «Соціальна небезпека інфекційних захворювань»

1. Туберкульоз - це захворювання:

А) органів травлення

Б) захворювання крові

В) органів дихання - легень

Г) захворювання печінки

2. Туберкульоз передається через: 

А) одяг 

Б) продукти харчування 

В) повітряно-крапельним шляхом

Г) через обійми

3. Чому інфікується туберкульозом не кожен, хоча хвороба поширена?

 А) Все залежить від імунітету  

Б) Не вживають певних продуктів 

В) Мало спілкуються з оточуючими

4. У дорослих туберкульоз виявляють за допомогою:

А) Аналізу крові

Б) Реакції Манту

В) Флюорографії

5. Чи може туберкульоз стати причиною смерті людини? 

А) Так

Б) Ні

6. Вірус імунно-дефіциту людини позначається як: 

А) СНІД 

Б) ВІЛ 

В) ВІЛД 

Г) СНУД

7. Остання стадія хвороби, людини, враженої ВІЛ-інфекцією називається:

А) Туберкульоз

Б) ВІЛ 

В) СНІД

8. Чи є ліки або вакцини які захищають від зараження ВІЛ інфекцією?

А) так

Б) ні

9. Чи передається ВІЛ-інфекція через укуси комах?

А) так  

Б) ні

10. Чи можна їсти з одного посуду з ВІЛ-інфікованою людиною? 

А) так 

Б) ні

11 . Через нестерелізовані інструменти може передатись: 

А) туберкульоз

Б) бронхіт

В) ВІЛ-інфекція

Г) СНІД

12. Що необхідно для підтримки імунітету? 

А) Повноцінно харчуватися і вчасно відпочивай

Б) Достатньо рухайся, уникай стресів 

В) Не їздь громадським транспортом, не ходи в кінотеатри в метро. 

Г) Не вживай алкоголю, наркотиків, не займайся тютюнопалінням.

Фото зошита надіслати в особтисті повідомлення.


 
22.04.2021
Підсумковий урок по темі "Безпека в побуті та навколишньому середовищі"
Виконайте тести за посиланням
15.04.2021
Тема: Безпека надворі. Місця підвищеної небезпеки. Екстремальні ситуації (при спілкуванні з людьми) з незнайомцями. Практична робота "Моделювання безпечної поведінки з незнайомими людьми"
1. Перегляньте презентацію.
2. Прочитайте інформацію.
Ви досить часто буваєте на вулиці самі, однак і тут ви не повинні забувати про
свою безпеку. Саме для цього вам потрібно вивчити Правило п’яти «НЕ» поведінки
надворі.
Правила п’яти "Не”
1.   Не гуляти в небезпечних місцях.
2.   Не гуляти в темряві.
3.   Не розмовляти з незнайомцями.
4.   Не сідати в машину без дозволу батьків.
5.   Не брати нічого від сторонніх людей.
4.   Правила безпечної поведінки в натовпі.Натовп — це неконтрольоване
скупчення людей.
Де може утворитися натовп?(Це святкові концерти, футбольні матчі,
ярмарки. Зазвичай, на таких заходах перебуває дуже багато людей.)Правила поведінки в натовпі — це
комплекс заходів для уникнення небезпеки в місцях великого скупчення людей.Коли люди приходять на концерт або на
будь-який інший святковий захід, вони зазвичай ведуть себе спокійно й
миролюбно. Але як тільки захід закінчується, усі відразу покидають свої місця й
стрімко рухаються до виходу. При цьому часто виникає натовп. Може статися так,
що рух людей перетвориться з упорядкованого на стихійний.— Що таке паніка?
Паніка — це втрата контролю за своєю
поведінкою, нездатність правильно оцінити ситуацію й адекватно діяти. Правила поведінки в натовпі:1.   Натовп найкраще обійти,
але якщо немає такої можливості, то не йди проти «течії», намагайся триматися
подалі як від центру натовпу, так і від його країв. Перебуваючи дуже близько до
краю, ти можеш травмуватися від вітрин, нерухомих стовпів, тумб, дерев. Також
не можна чіплятися руками за що-небудь, оскільки це загрожує переломами.2.   Взуття має бути зручним.
Взуття на високих підборах може бути причиною травмування.3.   Довге волосся слід
зібрати у «хвіст». Позбався краваток, шарфів. Застебни блискавки й ґудзики на
одязі, застібни усі кишені, вільні краї шнурків заправ у черевики.4.   Парасольку й інші
габаритні предмети, що є у тебе в руках або висять на плечі, варто викинути.5.   Якщо у тебе щось упало,
то не нахиляйся, щоб це підняти, оскільки тебе можуть затоптати.6.   У щільному натовпі тебе
можуть дуже здавити. Щоб уникнути цього, зчепи руки в замок і склади їх на
грудях — це захистить діафрагму.7.   Якщо ти впав, одразу ж
намагайся згрупуватись і сильним поштовхом звестися на ноги. Зробити це дуже
складно. На коліна вставати не варто, а слід впертися однією ногою в землю,
ставши повною підошвою, і різко встати. Якщо піднятися не вдається, згорнися
клубком, підтягни ноги й захищай руками голову.8.   На великому концертному
майдані або стадіоні слід заздалегідь визначити маршрут виходу. Краще
перечекати, коли потік народу схлине, і вже спокійно залишити напівпорожню
територію.9.   В екстремальних ситуаціях
не піддавайся загальній паніці, а оціни обстановку і прийми правильне рішення.10. Слід знати напам’ять номери
мобільних телефонів своїх близьких. Якщо ти втратив у натовпі свій телефон, то
може з’явитися інша можливість зателефонувати й повідомити своїх рідних про
своє місцезнаходження.
11. Не бери із собою на багатолюдні
заходи коштовні речі.3. Виконайте практичну роботу усно
Практична робота
«Моделювання безпечної поведінки з незнайомими людьми»
Хід роботи
Уявіть собі ситуацію, у якій до вас підійшов незнайомий чоловік і запропонув покататися на його машині.
Проаналізуйте ситуацію за алгоритмом:
1. Дайте Відповіді на запитання.
— З якою метою він вас кличе покататися?
— Чи відповідає ця мета вашим інтересам?
— Чи не є небезпечною така дія для вашого здоров'я і життя?
2. Прийміть рішення. Запропонуйте фразу, за допомогою якої ви ввічливо, або наполеглідмовитеся від цієї пропозиції. .
Скажіть, що ви чекаєте тата, він у магазині, за будинком (навіть якщо це не зовсім так!), і нехай він запропонує йому покататись. Скажіть,  що вас вкачує в машині, заговоріть його, а як появиться хтось із знайомих вам людей, швидко направляйтеся до нього.
Домашнє завдання
Опрацювати §27 с.140-144 підручника.
 Склади 5 правил, що допоможуть убезпечитися від небезпек надворі,  записати їх у робочому зошиті. Надіслати фото виконаного завдання.

08.04.2021
Тема: Дитина в автономній ситуації. Безпека в побуті. Ризики побутового травмування, телефонного й телевізійного шахрайства, проникнення в оселю зловмисників. 
Практична робота № 26,27.

Прочитати матеріал.

Життя кожної людини - це цінність. Із року в рік ви стаєте дорослішими та самостійнішими. І досить часто батьки залишають вас вдома самих. Ви, звичайно, знаєте, що дім - ваша фортеця, але й там вас можуть підстерігати небезпеки.

На сьогоднішньому уроці ми розглянемо ваші основні дії при побутовому травмуванні, телефонному та телевізійному шахрайстві та проникненні в оселю зловмисників. Ці знання вам необхідні, щоб зберегти здоров'я, майно вашої родини, а можливо, і своє життя.

Безпека в побуті

У побуті часто трапляються різні непередбачувані ситуації, які можуть призвести до травм. Це й опіки гарячими рідинами, порізи, ураження електричним струмом, отруєння газом, лікарські засоби та побутова хімія тощо. Розглянемо деякі з небезпек.

Перша небезпека: гострі, колючі та ріжучі предмети.

 Усі гострі, колючі та ріжучі предмети обов'язково треба класти на свої місця.

Друга небезпека: травмування електроприладами.

Вони можуть вдарити струмом або стати причиною пожежі.  

Правила поводження з електроприладами

1. Ідучи з дому і навіть з кімнати, обов'язково вимикай телевізор, комп’ютер, праску та інші електроприлади.

2. Ніколи не тягни за електричний провід руками.

3. В жодному разі не підходь до оголених проводів і не торкайся їх.

Третя небезпека: газ.

По-перше, скупчившись на кухні, він може вибухнути. По-друге, ним можна отруїтися. Тому, відчувши запах газу, дотримуйся таких правил:

1. Терміново скажи про це дорослим.

2. Треба відразу ж відчинити вікна і провітрити квартиру.

3. Перевір, чи закриті крани на плиті.

4. Негайно зателефонуй за номером «104».

5. В жодному разі не вмикати світло і не запалювати сірників.

Четверта небезпека: ліки і побутова хімія.

 В жодному разі не пробуйте ліків. По-перше, це несмачно, а по-друге, неправильно спожиті ліки можуть лише зашкодити.

- Що таке побутова хімія?

Це пральні порошки, мило, шампуні, одеколони та засоби для миття посуду.

Тому не можна відкривати жодних упаковочок з побутовою хімією.

2. Незнайомі люди

Тобі доводиться спілкуватися із знайомими і незнайомими людьми: з однокласниками й вчителями, родичами й близькими, лікарями й міліціонерами, продавцями й контролерами у транспорті. Якщо людина знає твоє ім'я, називає твоїх батьків, але ти не можеш її пригадати, то вона може бути небезпечною для тебе. Більшість людей - порядні, чесні і доброзичливі. Проте існує небезпека зустрічі з поганою людиною. Злодії витягують гаманці, хулігани відбирають або псують особисті речі, шахраї можуть обдурити. Щороку в нашій країні безслідно зникають сотні дітей. Але ніяка міліція не допоможе вам уникнути небезпеки, якщо ви самі не знатимете і не дотримуватиметесь правил особистої безпеки. Частіше всього неприємності з дітьми трапляються на вулиці, але і будинок - небезпечне місце.

Коли Ви залишилися самі вдома насамперед, ви повинні домовитись з батьками, кому вам дозволено відчиняти двері. Нехай мама й тато чітко назвуть імена чи особи родичів, сусідів, друзів, яким ви відкриєте двері.

Завжди потрібно запитувати навіть коли вдома є дорослі  «Хто там?» і дивитись у вічко дверей.

Не треба починати розмови через двері з незнайомими людьми. І, звичайно, нізащо їх не можна впускати у квартиру. Як би незнайомець себе не назвав, про що б він не просив - ви йому нічим допомогти не в змозі.

Якщо ж у ваші двері починають грюкати чи чимось копирсатись у замку, негайно телефонуйте у міліцію, стукайте по батареях опалення, кличте на допомогу через відчинене вікно. Звичайно, ця ситуація дуже неприємна і навіть страшна. Тому ви можете розгубитися. Щоб цього не сталось, складіть з батьками список телефонів, куди ви можете звернутися по допомогу.

Не забудьте в кінці дописати номер свого телефону та домашню адресу. Це потрібно на випадок, якщо розгубитеся.

Опрацювання пам’ятки

- Якщо ти сам удома, попроси своїх друзів і знайомих, щоб вони попереджали тебе про свій візит по телефону.

- Якщо дзвонять у вам у двері, чи стукають до будинку  не поспішай відчиняти двері, спочатку подивися у вічко і запитай, хто це. На відповідь «Я» двері не відчиняй, попроси людину назватися.

- Якщо особа представляється знайомим твоїх рідних, яких в даний момент немає вдома, не відчиняючи дверей, попроси її прийти іншим разом і зателефонуй батькам.

- Якщо людина називає незнайоме тобі прізвище, кажучи, що їй дали цю адресу, не відчиняючи дверей, поясни їй, що вона неправильно записала потрібну їй адресу і зателефонуй батькам.

- Якщо незнайомець представився працівником ЖЕКу, пошти або іншої установи сфери комунальних послуг, попроси його назвати прізвище і причину приходу, потім зателефонуй батькам і виконай їхні вказівки.

- Якщо прийшов чоловік і представився співробітником відділу внутрішніх справ (міліції), не відчиняючи дверей, попроси прийти його в інший час, коли дорослі будуть удома, і повідом про це батьків.

- Якщо незнайомець попросив скористатися телефоном для виклику міліції або «швидкої допомоги», не поспішай відчиняти двері; уточнивши, що необхідно зробити, сам виклич потрібну службу.

- У дверях не залишай записки про те, куди ти пішов і коли повернешся.

Тому завжди  тримай  двері  замкненими. Не  відчиняй  дверей,  поки  не  впевнишся,  що  це безпечно. Не  вихваляйся  дорогими  речами  перед  друзями, а  тим  паче  перед  сторонніми  людьми. Та не  залишай  ключі  від  квартири  під  килимком, в  інших  легкодоступних  місцях.

3. Телефонне, телевізійне та Інтернет-шахрайство

Робота з підручником

Уважно  розгляньте  малюнок 81 на сторінці 139  і пригадайте,  чи  бачили  ви  по  телевізору  схожі  повідомлення.  Розкажіть  за бажанням  у  класі.

Мобільне, телевізійне та Інтернет-шахрайство спрямовані, перш за все,
на зняття коштів з рахунку абонента. Ви повинні знати, що діти часто
«ведуться» на такі пропозиції. Ось деякі з них:

1. Шахраї розсилають СМС з проханням про допомогу хворій
дитині. У СМС вказують номер, на який потрібно зателефонувати
в разі згоди. При дзвінку на цей номер з рахунку вашого телефону
знімається велика сума.

2. Ви отримуєте СМС про надходження на ваш рахунок коштів,
переведених за допомогою послуги «Мобільний переказ». Відразу ж
вам дзвонить молодий чоловік і каже, що помилково поклав гроші
на ваш рахунок, і ввічливо, але наполегливо просить повернути йому
таку ж суму на його рахунок.

3. Ви отримуєте СМС про те, що виграли машину, комп'ютер
або путівку. Щоб отримати виграш, необхідно покласти гроші на
свій рахунок, але перед цим набрати під диктовку код, набираючи який, ви переказуєте гроші зі свого рахунку на рахунок шахрая.
Можна стати жертвою і «блакитного екрану». «Пришли якомога більше
SMS -ок і виграй комп'ютер (мобільний телефон, поїздку на Гаваї)» або
«Дай відповідь на запитання телевікторини», на яке може відповісти
навіть маленька дитина, такі оголошення просто заполонили
телевізійний ефір. Але зазвичай в нижній частині кожного з них ледве
помітним дрібним шрифтом зазначена ціна послуги, а вона досить
велика. Виграє в такому розіграші тільки кожне соте або тисячне
повідомлення. Тож будьте уважними!

Статистика свідчить, що з 96% дітей-користувачів Інтернету віком
від 10 до 17 років 51% не знає про небезпеки в мережі. А 52% дітей виходять в Інтер-
нет передусім для спілкування у соціальних мережах, де залишають
свій номер мобільного телефону, домашню адресу, особисті фото.

Домашнє завдання

1. Прочитати параграф 26 сторінка 137-139, дайте усні відповіді на усі запитання.

2. Разом із дорослими обстежте свою оселю і складіть пам'ятку "Небезпечні місця та предмети своєї оселі"

3.Перегляньте мультик 

 

01.04.2021
Тема: Пожежна безпека. Особливості гасіння електроприладів. Захист органів дихання під час пожежі. Практична робота №25
1. Записати у зошит дату, класна робота, тема.
2. Працюємо з підручником на сторінці 131-133. Читаємо, розглядаємо малюнки, відповідаємо на запитання та переказуємо.
3. У зошиті намалюй план евакуації зі свого будинку. познач виходи з кожної кімнати і місце зустрічі після евакуації. (за зразком як у підручнику на сторінці 134).
Домашня робота!
1. Перегляньте мультик за посиланням. https://classroom.google.com/u/1/w/MzA3OTYwMTk2MTkw/t/all
2. Запишіть у зошит 8 правил із підручника сторінка 135.
3. Виконайте тести у зошит за посиланням. https://naurok.com.ua/test/start/54453
Все сфотографуйте і пришліть у особисті повідомлення.

18.03.2021
Тема: Пожежна безпека.
Причини виникнення та способи гасіння невеликих пожеж.
Прочитайте інформацію!
Останнім часом щороку у світі стається близько 5 мільйонів пожеж. Щогодини у вогні гине одна людина, 2—3 особи одержують травми й опіки, кожен третій загиблий — дитина. В Україні пожежі приносять багато біди. Щодня виникає до 120 пожеж, у яких гине в середньому 7 чоловік. З року в рік ці цифри збільшуються. У різних областях кількість пожеж на добу сягає від 15 до 20. Такому стану потрібно зарадити, тому кожен учень повинен знати правила пожежної безпеки і виробляти в собі звичку їх виконання.

Запишіть у зошит! Пожежа — це стихійне лихо, під час якого вогонь виходить із-під контролю людей і призводить до великої матеріальної шкоди, часто й до загибелі людей.

Термін «трикутник вогню» запропонував французький хімік Лавуазьє, щоб легше було запам’ятати три умови виникнення горіння. Горіння виникає за наявності горючих матеріалів, джерела запалювання і кисню.

  Замалюйте у зошит «трикутника вогню»  з підручника  сторінка 127.


Засоби гасіння невеликих пожеж.

При пожежі потрібно діяти дуже швидко. Якщо гаяти час, вогонь буде поширюватися. А якщо вчасно і правильно зреагувати, можна ліквідувати пожежу за лічені хвилини. Діяти треба надзвичайно обережно. Слід пам’ятати, що на електроприлади, увімкнені в розетку, лити воду дуже небезпечно. Можна отримати ураження електричним струмом. Тому треба обгорнути руку неодмінно сухою тканиною (одягом, рушником чи серветкою) і висмикнути вилку з розетки  або вимкнути електрику на щитку.

Лише знеструмивши електроприлад, його можна гасити як звичайний осередок вогню. Найкраще накрити електроприлад ковдрою, щоб припинити доступ кисню, і залити водою.

У таких випадках ніколи не слід вагатися, думати про те, що, гасячи, наприклад, телевізор, зіпсуєш його.

Захист органів дихання в зоні пожежі

Під час пожежі люди гинуть не так від вогню чи високої температури, як від диму й газів, що виділяються у процесі горіння.

Щоб не отруїтися цими газами, треба насамперед захистити органи дихання. Закрити рот і ніс тканиною, бажано вологою. Можна використати носовичок, шарф, рушник, рукав сорочки, футболки.

Якщо пожежа сталася, коли людина перебувала в ліжку, підводитися не можна, тому що чадний газ піднімається вгору. Треба закрити ніс і рот тканиною і сповзти на підлогу. Вибиратися з кімнати поповзом, не піднімаючи голови.

Якщо під час пожежі загорівся одяг, бігти не можна — це тільки посилить горіння. Слід зупинитися, спробувати якомога швидше зняти одяг. Якщо це не вдалося, упасти на землю або підлогу та покачатися, щоб збити полум’я. При цьому треба захищати очі та обличчя руками.

Якщо одяг загорівся на іншій людині, спробувати допомогти їй зняти одяг, збити полум’я цупкою тканиною або своїм верхнім одягом. Якщо не вдалося, повалити постраждалого на землю або підлогу і в будь-який спосіб збити полум’я: залити водою, закидати піском, землею, взимку — снігом. Накинути цупку тканину (брезент, ковдру, пальто) і щільно притиснути її до одягу постраждалого. Голова має залишатися відкритою, щоб постраждала людина не отруїлася продуктами горіння. 

Отже, у приміщенні, де багато диму, треба рухатись пригнувшись або повзком. Для захисту від чадного газу необхідно дихати через зволожену тканину. Не можно користуватися ліфтом. Для виходу з дому через вогонь треба накритися ковдрою (краще вологою). Якщо виходу не має виходити треба через вікно. Якщо це не перший поверх то треба вийти на балкон, закрити двері і кликати на допомогу.

Перегляньте!!!  Презентація

Дайте письмову відповідь на запитання

1.За  яким  номером  потрібно викликати пожежників?  

а) 101

б) 102

в) 103

г) 104

2. Чому заборонено сушити одяг над газовою плитою?

3.  Чому небезпечно залишати без нагляду увімкнену праску?

4.  Чому заборонено користуватися несправними електроприладами?

Домашнє завдання. Прочитайте параграф 24 сторінка 127-130. 



05.11.2020
Тема: Типи сприйняття інформації. активне слухання. Прийоми для кращого запам'ятовування. 
Підготовка до контрольної роботи. Практична робота 11, 12. "Відпрацювання навичок успішного навчання у класі", "Відпрацювання навичок ефективного самонавчання (бібліотека, Інтернет, дистанційне навчання)" 
Прочитайте параграф у підручнику 10. Перегляньте додатковий матеріал. 
 Презентація до уроку інформатики для 2 класу 2 урок "Сприймання людиною  інформації. Властивості інформації. Види інформації за способом сприймання:  зорова, слухова, нюхова, смаков"
 Зрідка можна спостерігати в чистому вигляді різні види сприйняття, здебільшого вони комбінуються один з одним. Наприклад, сприйняття кінофільму має зоровий і слуховий характер, оскільки глядач сприймає як кадри, що проходять перед його очима на екрані, так і розмову, і музику, з яких складається звукова частина картини. Включається в цей процес і руховий аналізатор, що бере участь у сприйманні мови і музики.

 Ще одна важлива інформація про канали сприйняття навчальної інформації. Вчені визначили, що ми засвоюємо: 10% того, що читаємо; 20% того, що чуємо; 30% того, що бачимо; 50% того, що бачимо і чуємо; 70% того, що говоримо; 90% того, що говоримо і робимо.

Не має значення, який канал сприйняття інформації у вас розвинутий краще, але уміння слухати необхідне кожному. Процес активного слухання не простий і складається з трьох етапів:

1.     Зосередитися – означає бути уважним. Щоб стати добрим слухачем, слід зосереджуватися і на тому, що вам нецікаве. Якщо за типом ти «глядач», то доцільно робити в цей час короткі записи;

2.     Розуміння – означає правильно розшифрувати інформацію. Для цього треба не лише уважно слухати вчителя, а й слідкувати за його мімікою, жестами, уявляти, те про що вчитель розповідає, перейматися його почуттями. Іноді нерозуміння виникає через вживання вчителем незнайомих слів або нечітке пояснення. Для поліпшення такої ситуації можна використати парафраз. Парафраз починається слова: «Якщо я Вас правильно зрозумів…»;

3.     Запам’ятати – означає зберегти інформацію у пам’яті. Якщо вчитель називає дату, прізвище або номер вправи, повтори їх про себе декілька разів або запиши у зошит.

     Активне слухання  є одними з основних ланок процесу спілкування. Від його ефективності залежить ефективність спілкування.

Слухати і сприймати означає не відволікатися, підтримувати постійну увагу.

1.     Існує багато вправ для поліпшення пам’яті і зараз ми з вами деякі виконаємо.

     1) Вправи на розвиток пам’яті

     Гра-тест «Чи гарна у вас пам'ять?»

У дві колонки записано 20 слів.

Завдання. Прочитайте їх і намагайтеся запам'ятати. На це дається 1 хвилина. Якщо вам важко запам'ятовувати – прочитайте тихенько. Читати можна тільки раз.

Слова, які потрібно запам'ятати:

1

 

Рушник

11

 

Фантик

2

 

Заєць

12

 

Парта

 

3

Телевізор

 

13

Гніздо

4

 

Лампа

 

14

 

Змія

 

5

 

Виноград

 

15

 

Огірок

 

6

 

Панчохи

 

16

 

Сонце

 

7

 

Дірка

 

17

 

Пеньок

 

8

 

Насіння

 

18

 

Годинник

 

9

 

Пігулки

 

19

 

Відро

 

10

Настрій

20

 

Форма

Пригадайте слова і запишіть їх. Намагайтеся не переплутати послідовність слів. Порівняйте свою відповідь із написаним. Якщо бракує слова або воно не на своєму місці – це помилка. Підрахуйте свої відповіді. 
Кількість помилок:

Якщо немає помилок, ви заробили 10 балів;

I-2 помилки – 9 балів;

3-4 помилки – 8 балів;

5-6 помилок – 7 балів;

7-8 помилок – 6 балів;

9-10 помилок – 5 балів;

11-12 помилок – 4 бали;

13-14 помилок – 3 бали;

15-17 помилок – 2 бали;

18-20 помилок – 1 бал.

Не засмучуйтесь, якщо маєте низький бал. Існують способи покращення процесів запам’ятовування.

Способи запам’ятовування матеріалу

1. «Картки –підказки» Для запам’ятовування подій, імен, іншомовних слів або термінів модна виготовити картки підказки. З однієї сторони ти напиши слово українською, з іншої іноземною або з однієї сторони дату, з другої –подію.

   2.   Не зволікай!  Неповторене протягом 24 годин забувається. Тому домашні завдання треба виконувати в той день, коли їх задано.  Ти ще добре пам’ятаєш  з того що розповідав вчитель на уроці.

    3.  Вірші краще вчите перед сном. Якщо вірш декілька разів прочитати перед сном, то вранці будеш непогано його пам’ятати.

    4. Вчи правильно! Перед тим, як почати вчити правило ти повинен його зрозуміти. Зубріння без розуміння є неефективним.

     5. Вірші мають свій ритм. Коли ти вчиш вірші намагайся поринути в його ритм. Можна підспівувати або пританцьовувати.

     6. Вчить поступово. Вчить і повторюйте невеликими дозами, краще вчити по одній годині сім днів, аніж сім годин поспіль за один день.

     7. Різноманітність. Після природознавства вчіть історію, після літератури — математику: пам’ять любить різноманітність.

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар